Passejarem pels ecosistemes de la vessant sud del Parc i en coneixerem la geologia, flora i fauna. Visitarem una exposició sobre els ecosistemes de la serralada de Marina al Centre d’Educació Mediambiental Ecometropoli.
Itinerari fins les entranyes de la cova Negra, d’uns 25 metres de llargada. Després d’una gatera d’uns 5 metres, gaudirem de la bellesa de les formacions calcàries de la sala principal.
27/10/2019
11 h
Granja Escola Can Pere de la Plana Masia Can Pere de la Plana, s/n. Sant Pere de Ribes
Passejarem pels ecosistemes de la vessant sud del Parc i en coneixerem la geologia, flora i fauna. Visitarem una exposició sobre els ecosistemes de la serralada de Marina al Centre d’Educació Mediambiental Ecometropoli.
El camí Ral de Coll de Daví era una de les artèries que unia Barcelona amb Manresa a l’època medieval i freqüentada pel bandolerisme a l’època moderna. Des del Pont de Vilomara anirem a un antic hostal del camí Ral. Recorregut exigent de 8 km i 300 m de desnivell.
Ens endinsarem en el fascinant món dels bolets per les rouredes i pinedes de muntanya. Descobrir els bolets més curiosos, familiaritzar-nos amb els més comuns i aprendre a identificar de forma fàcil les espècies més importants és una bona manera de gaudir de la tardor al Montseny.
Des de Sant Andreu de Ramió, riera endins, la vall es fa cada vegada més pregona, ombrívola i tancada. Molts conreus han esdevingut boscos atapeïts, i les masies, runes oblidades d’una vall que ha anat perdent els seus pobladors.
27/10/2019
9.30 h
Recorregut: desplaçament en vehicles particulars fins a Sant Andreu de Ramió (10 km). Ramió – El Molinot – Serra de Can Bruguera – Ramió Fogars de la Selva
Amb aquest taller coneixerem els remeis naturals que podem fer amb plantes medicinals, així com indicacions per tenir la nostra pròpia farmaciola natural. També farem un tast de les herbes que, preses en infusió, ens ajudaran a millorar la nostra salut.
20/10/2019
10 h
Casal Cultural de Santa Maria de Martorelles Plaça del Rei, 1 Santa Maria de Martorelles
Passejada tardoral per conèixer la realitat, el present i el futur dels castanyers, un dels arbres emblemàtics de Viladrau i el Montseny dins el marc de la Fira de la Castanya de Viladrau.
Passejarem per l’itinerari sensorial de Can Grau, on farem parades interpretatives per conèixer més a fons el Garraf amb els diferents sentits, i recol·lectarem mostres de plantes aromàtiques amb les quals farem un taller de bossetes d’olor.
20/10/2019
11 h
Escola de Natura Can Grau Carrer la Savina Olivella
Amb el biòleg Israel Estopà veurem com arriben els ocells hivernants al paisatge mediterrani. Fugint del fred del nord, ocupen els racons dels camps i boscos del Parc per passar-hi l’hivern. És recomanable portar prismàtics i guies d’identificació.
This website only uses its own cookies for technical purposes, it does not collect or transfer personal data from users without their knowledge. However, it contains links to third-party websites with privacy policies that are different from those of the Barcelona Provincial Council, which you can decide whether to accept or not when accessing them. Visit our Privacy Policy