Montnegre-Corredor En el marc de la Setmana Europea de Prevenció de Residus
"Fogars sense residus: i jo, què puc fer?" recull brossa al voltant del Museu de la Pagesia de Fogars de la Selva
Els participants a la recollida. Autor: Museu de la Pagesia de Fogars de la Selva
20/11/2024
Dins la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, el 17 de novembre, el Museu de la Pagesia de Fogars de la Selva va acollir l’activitat “Fogars sense residus: i jo, què puc fer?”, un projecte inclòs al programa LIFE que finança actuacions relacionades amb el medi ambient i l’acció climàtica. Un grup de 20 persones voluntàries va netejar una superfície de 100 x 6 metres, ubicada a la zona forestal que hi ha entre el Museu de la Pagesia i la urbanització contigua. Es van recollir 1.123 elements, dels quals 719 eren plàstics (64 %). Els segueixen els metalls, amb 167 elements (gairebé el 15 %).
El residu majoritari quant a nombre van ser les burilles de cigarretes, amb 202 unitats. Els segueixen les peces de plàstic de menys de 2,5 cm i les de 2,5-50 cm, amb 108 i 96 unitats, respectivament. Cal destacar, per la seva perillositat, la troballa d’un bidó d’oli mineral per a motoserres.
Després d’un bon esmorzar, a la xerrada “Reduïm residus en família”, Esther Peñarrubia va parlar sobre canvi d’hàbits i altres opcions de consum que podrien substituir molts dels objectes quotidians d’un sol ús que tenim a casa.
Finalment, al taller de Furoshiki, es va posar en pràctica una alternativa a l’hora d’embolicar regals. En lloc de fer-ho amb paper de colors d’un sol ús, podem fer-ho mitjançant teles reutilitzables infinitat de vegades. Les participants van embolicar una capsa, un llibre i una ampolla. Ara que s’acosta Nadal, això ajudaria a evitar tones i tones de residus, sovint impossibles de reciclar degut a les pintures metal·litzades que s’empren per fer-los més lluents.
compartir
Font de la informació: Museu de la Pagesia de Fogars de la Selva
This website only uses its own cookies for technical purposes, it does not collect or transfer personal data from users without their knowledge. However, it contains links to third-party websites with privacy policies that are different from those of the Barcelona Provincial Council, which you can decide whether to accept or not when accessing them. Visit our Privacy Policy