Montseny
El cos de les dones. La salut sexual i reproductiva de les dones en la cultura popular
Del 25/02/2025 fins al 09/03/2025
Dimarts a Divendres: d’10:30 a 13:30 i de 17.00 a 19:30 Dissabte 10:30 a 14:00 i de 16:30 a 19:00 Diumenge i festius: de 10:30 a 14:00
Accés: gratuït
Públic a qui va dirigida l'activitat: General
Major 6
Arbúcies
Organitzadors: Museu Etnològic del Montseny i Direcció General de Cultura Popular i Associacionisme Cultural – Generalitat de Catalunya.
972 86 09 08

Autor: Memga
L’exposició recull unes pinzellades de la cultura i els sabers populars que han prestat atenció i acompanyament a les dones en el seu trànsit vital d’arribada a l’edat reproductiva i la finalització d’aquest període. La mostra reflexiona sobre el tractament que s’ha concedit al cos de les dones els últims cent anys.
Actualment, els cicles vitals de les dones es presenten sota una presumpta identitat femenina estandarditzada i universal susceptible de ser medicalitzada, modelada, atenuada, modificada, etc. Però, sempre ha estat així? Les dones no han recorregut sempre a Internet o a la medicina convencional o alternativa per conèixer el seu cos i fer front a les transformacions fisiològiques que experimentaven.
Al voltant de l’exposició, el Museu Etnològic del Montseny organitza el diumenge 2 de març una visita guiada a càrrec de la seva comissària Gemma Casal i Fité, antropòloga, investigadora i membre del Consell de l’Etnologia Catalana , i un taller d’etnobotànica: “Farmaciola natural per al benestar femení” a càrrec de Clara Inchausti el diumenge 9 de març.