El programa anual Passejades guiades són sortides que s'adrecen a un públic general i familiar que permeten conèixer, a través del guiatge d'experts coneixedors del territori, el ric patrimoni natural i cultural dels espais naturals de la Xarxa de Parcs Naturals. Hi ha sortides d'observacions nocturnes, d'aus migratòries i aus nidificants, sortides dedicades al paisatge geològic, a la fauna i la flora, i sortides de descoberta del patrimoni construït i de la petjada de l'ésser humà en el territori.
Podeu descarregar-vos el PDF del programa complet o resumit, o consultar el calendari per data i parc que trobareu més avall.
Arribarem fins les entranyes de la cova Negra. Després d’una gatera d’uns 5 metres, gaudirem de la bellesa de les formacions calcàries de la sala principal.
Les fonts i les surgències d’aigua són nombrosos a Vacarisses. Amb aquest itinerari descobrirem quines són les més importants i en coneixerem la seva formació així com els aprofitaments que n’hem fet al llarg del temps.
17/12/2017
11 h
Ajuntament de Vacarisses Carrer Major, 3 Vacarisses
Només cal una mica d’imaginació per guarnir casa nostra per Nadal. La natura ens ofereix elements interessants que podem transformar en bonics objectes decoratius: pinyes, glans, fulles, troncs... i en farem un centre nadalenc.
A través del guiatge i de la teatralització viatjarem en el temps per conèixer, de la mà d'alguns personatges, la història de la primera parròquia de la Garriga, des del segle XII fins l'actualitat.
16/12/2017
11 h
Església de la Doma Església de la Doma (actual Cementiri de la Garriga) La Garriga
Al llarg de l’itinerari sensorial de Can Grau, recol·lectarem diferents elements naturals del parc, amb els quals farem uns guarniments ben bonics per a l’arbre de Nadal.
Isaac Camps, geòleg i divulgador, ens acompanyarà als Gorgs Blaus on aprendrem a identificar alguns dels fòssils que hom pot trobar i n'explorarem el seu origen.
Passejada per camins i corriols, des de Viladrau fins a Espinelves, que ens permetrà gaudir d’una de les fires prenadalenques, d’una manera diferent i relaxada, tot evitant les cues i l’estrès.
Voleu introduir els nens en la màgia del tió? Farem un breu recorregut pel bosc i seguirem els rastres i les pistes que hi deixen els tions. També farem un tió a partir d’un tap de suro!
Les tines, que servien per elaborar el vi al mig de la muntanya, tenen un gran valor històric i són una construcció única (bona part de l'estructura és feta amb pedra seca) ja que només les trobem a la part meridional del Bages.
03/12/2017
11 h
Pont de Vilomara i Rocafort Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac. Pont de Vilomara i Rocafort
Itinerari que s’enfila a Collserola fins arribar a Torre Baró i que després va carenejant fins al Tibidabo, fet que ens permet gaudir de vistes magnífiques sobre la plana del Barcelonès.
This website only uses its own cookies for technical purposes, it does not collect or transfer personal data from users without their knowledge. However, it contains links to third-party websites with privacy policies that are different from those of the Barcelona Provincial Council, which you can decide whether to accept or not when accessing them. Visit our Privacy Policy