El programa anual Paseos guiados son salidas que se dirigen a un público general y familiar que permiten conocer, de la mano de expertos conocedores del territorio, el rico patrimonio natural y cultural de los espacios naturales de la Red de Parques Naturales. Hay salidas de observaciones nocturnas, de aves migratorias y aves nidificantes, salidas dedicadas al paisaje geológico, a la fauna y la flora, y salidas de descubrimiento del patrimonio construido y de la huella del ser humano en el territorio.
Pueden descarregarse el PDF del programa completo o resumido, o consultar el calendario por fecha y parque que se encuentra más abajo.
- Activitat anul·lada per onada de calor i risc d’incendis -
Farem aquest itinerari pel torrent de Reixac, entre alzinars i flora de codines, i baixarem per una canal ombrívola on podrem comentar diferents comunitats vegetals.
- Activitat anul·lada per onada de calor i risc d’incendis -
Ens endinsarem per petits corriols entre els alzinars, esbrinarem per què és una de les valls més interessants des del punt de vista geològic, passejarem a l’ombra dels arbres de ribera i resoldrem un misteri intrigant...
Amb les plantes recollides durant l’itinerari del dia anterior elaborarem la nostra pròpia ratafia, així com també coneixerem els seus secrets i història. L’aiguardent es pot portar o reservar prèviament a l’organització.
Ens endinsarem a la zona de Vidrà on destaquen les fagedes, rouredes i prats montants, com també les diverses fonts, salts d’aigua i arbres monumentals. Descobrirem un d’aquells llocs insòlits que pràcticament ni surten als mapes i que val molt la pena de visitar: l’Hort de Getsemaní.
30/06/2019
8.15 h, pels que no han fet mai marxa nòrdica i 8.45 h, pels que ja n'han fet.
Us atreviu a fer la vostra pròpia ratafia? Aprendrem a reconèixer i a recol·lectar amb cura les diferents herbes aromàtiques necessàries que podem trobar a la serralada Litoral. No us oblideu el cistell!
Una experiència màgica en què comprovarem com, de nit, la vida resulta apassionant. Ens sorprendrà la quantitat d’espècies de papallones nocturnes i altres insectes, i aprendrem diferents tècniques d’estudi.
Una passejada pels boscos per descobrir, en aquestes dates màgiques del solstici d’estiu, qui eren les bruixes i quines són les propietats reals de les plantes remeieres…
Itinerari fins les entranyes de la cova Negra, d’uns 25 metres de llargada. Després d’una gatera d’uns 5 metres, gaudirem de la bellesa de les formacions calcàries de la sala principal.
23/06/2019
11 h
Granja Escola Can Pere de la Plana Masia Can Pere de la Plana, s/n. Sant Pere de Ribes
Passejada guiada per conèixer quines són les plantes que intervenen a la recepta de la ratafia i el lloc on creixen. Seguidament es farà el taller per elaborar aquest licor.
22/06/2019
9 h
Centre d'informació de Sant Esteve de Palautordera Ctra. del Montseny, s/n (Parc de l'església) Sant Esteve de Palautordera
Ruta circular que ressegueix el riu Ges fins al salt d’aigua de l’antic molí del Salt de Salgueda. El forat Micó és el punt de pas del riu Ges entre les serres de Bellmunt i de Curull.
16/06/2019
8.15 h, pels que no han fet mai marxa nòrdica i 8.45 h, pels que ja n'han fet.
Vidrà i Sant Pere de Torelló Vidrà i Sant Pere de Torelló
Aquesta àmplia vall propera a Sant Cebrià, on els conreus aprofiten el seu microclima especial, s’estreny i es torna més forestal a mesura que ens enfilem cap a la seva capçalera, ja ben a prop dels Tres Termes. La descobrirem de baix a dalt.
16/06/2019
9 h
Recorregut: Sant Cebrià de Vallalta – Can Xuxa – Les Torrenteres – Els Tres Termes – Can Mates - Sant Cebrià de Vallalta Sant Cebrià de Vallalta
Este portal web únicamente utiliza cookies propias con finalidad técnica, no recaba ni cede datos de carácter personal de los usuarios sin su conocimiento. Sin embargo, contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas a la de la Diputación de Barcelona que usted podrá decidir si acepta o no cuando acceda a ellos. Consulte la Política de privacidad