El programa anual Paseos guiados son salidas que se dirigen a un público general y familiar que permiten conocer, de la mano de expertos conocedores del territorio, el rico patrimonio natural y cultural de los espacios naturales de la Red de Parques Naturales. Hay salidas de observaciones nocturnas, de aves migratorias y aves nidificantes, salidas dedicadas al paisaje geológico, a la fauna y la flora, y salidas de descubrimiento del patrimonio construido y de la huella del ser humano en el territorio.
Pueden descarregarse el PDF del programa completo o resumido, o consultar el calendario por fecha y parque que se encuentra más abajo.
Què en sabem de la DO Alella? N’aprendrem una mica més sobre aquesta denominació d’origen i la seva evolució al llarg de la història, en una passejada pels voltants d’Alella i les seves vinyes.
Les varietats tradicionals de pomes i pomeres són el fil conductor d’aquesta ruta, que ens portarà des del Museu Etnològic del Montseny fins al Pomari del Montseny, i durant la qual ens aproximarem a les pomes a través de la vista, el tacte, l’olfacte i el gust (1 km només anada).
Pocs territoris poden oferir un contrast tan gran en un espai tan reduït: boscos autòctons i plantacions foranes, conreus intensius i conreus extensius, masos actius i masos abandonats; en definitiva, un espai ric i divers que mostra l’evolució del paisatge.
15/09/2019
9 h
Recorregut: desplaçament en vehicles particulars fins a Collsabadell (4 km). Collsabadell – Torrent de la Mare de Déu – Hostal de l’Arengada – Les Artigasses – Collsabadell Lllinars del Vallès
Caminada guiada pels voltants del poble de Castellet. Passarem per antics camins rurals per observar el cultiu de la vinya i quin és el seu estat segons l’època de l’any. Descobrirem antics camps de garrofers que s’amaguen entre les pinedes del parc.
Passejada guiada pel sector oriental del terme de Sant Vicenç de Castellet per gaudir del patrimoni natural, cultural i històric de la vall de Vallhonesta.
15/09/2019
10 h
Vallhonesta, Sant Vicenç de Castellet Sant Vicenç de Castellet
L’Israel Estopà, biòleg, ens ensenyarà a trobar els rastres que deixen espècies com la geneta, la fagina, l’esquirol, la guineu o el senglar. També podrem conèixer i provar una tècnica per detectar aquests animals durant la nit: el fototrampeig. A veure quins enxampem!
Els cims més alts són un lloc privilegiat per observar la migració de les aus, especialment de les rapinyaires, ja que es troba a la ruta migratòria de la Mediterrània occidental. Entre els ocells planadors més comuns trobem l’aligot vesper, l’esparver vulgar, el xoriguer comú, l’àliga marcenca i l’aligot comú.
15/09/2019
9.30 h
Santa Coloma de Gramenet Santa Coloma de Gramenet
Marina
Mostrando el intervalo 1 - 7 de 7 resultados.
Suscríbete a nuestros boletines
Recibe nuestros boletines de Parques. Suscríbete a la agenda y al Informativo haciendo clic en los botones de abajo.
Este portal web únicamente utiliza cookies propias con finalidad técnica, no recaba ni cede datos de carácter personal de los usuarios sin su conocimiento. Sin embargo, contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas a la de la Diputación de Barcelona que usted podrá decidir si acepta o no cuando acceda a ellos. Consulte la Política de privacidad